Wypadek w pracy, a własna działalność

Jeśli jesteś osobą samozatrudnioną i miałeś wypadek w pracy, nie zakładaj od razu, że nie przysługuje Ci prawo do uzyskania odszkodowania od pracodawcy.

Jeśli miałeś wypadek w pracy, i nie wiesz z czyjej to winy a doznałeś urazów, skontaktuj się darmowo z naszym polskim doradcą.
Konsultacje są darmowe i niezobowiązujące.

Polska obsługa 01621 856 204
Linia nagłego wypadku 07445992109
email: claims@apjclaims.com


Wiele osób, pracujących w branżach takich jak budownictwo i rolnictwo, pracuje na zasadzie samozatrudnienia. Oznacza to, że prawnie tworzą stanowisko pracy sami dla siebie.
W rzeczywistości pracują dla jednej firmy na zasadzie wyłączności, na długie okresy czasu. Status osoby samozatrudnionej oznacza jedynie, że pracodawca nie obejmuje Cię ochroną prawną w taki sam sposób jak pracowników zatrudnionychw oparciu o umowę o pracę. Jednak osoby samozatrudniające się mają takie samo prawo do ochrony w zakresie higieny i bezpieczeństwa w pracy.
W wielu przypadkach firmy nawiązujące współpracę z osobami samozatrudnionymi, określają wyraźnie warunki współpracy, a czasem dostarczają sprzęt potrzebny do wykonania danej pracy. W takiej sytuacji muszą zagwarantować osobie samozatrudnionej jednakowe warunki dotyczące bezpieczeństwa w miejscu pracy, jak własnym pracownikom.
Pracodawca musi upewnić się czy środowisko pracy jest bezpieczne dla pracujących tam osób.

W wielu miejscach pracy, szczególnie na budowach, często jest obecnych wiele grup roboczych, pracujących w tym samym czasie. Praca zlecana jest przez głównego wykonawcę, w związku z tym podwykonawcy działają na różnych obszarach, w różnym czasie. W związku z tym podwykonawcy sami muszą zatrościć się o miejsce pracy dla siebie i swoich pracowników.

Najważniejsze jest, aby po odniesionym urazie na terenie pracy, dokonać wpisu do książki rejestrującej wypadki i zgłośić fakt wypadku firmie dla której jesteś podwykonawcą. Jeśli nie ma takiej możliwości, poinformuj o wypadku głównego zleceniodawcę. Musisz upewnić się, że wszelkie Twoje uwagi dotyczące zaniedbań w zakresie higieny i bezpieczeństwa w pracy są odnotowane.

Pamiętaj, aby zawsze spisać warunki współpracy z danym zleceniodawcą, a także potwierdzić dane firmy. Zabezpieczy Cię to na wypadek kłopotów z płatnością za wykonaną pracę, a także w razie wypadku będziesz miał podmiot od którego będziesz mógł uzyskać odszkodowanie.

Pracując na własny rachunek, najprawdopodobniej nie otrzymasz wynagrodzenia za okres urlopu chorobowego. W tej sytuacji ważne jest, aby prowadzić rejestr potencjalnej utraty dochodów. Kwota utraconych zarobków może być zwrócona przez ubezpieczyciela pracodawcy. Rownież do roszczenia możesz dołączyć wszelkie koszty poniesione na poczet leczenia i rehabilitacji.

Pamiętaj, że osoba samozatrudniona również może otrzymać wsparcie w okresie urlopu chorobowego. Należy wypełnić wniosek o zasiłek – Employment and support allowance. Poniżej znajdą Państwo link do strony rządowej, gdzie należy sie zgłosić, aby taki zasiłek otrzymać.





Jeśli miałeś wypadek w pracy, i nie wiesz z czyjej to winy a doznałeś urazów, skontaktuj się darmowo z naszym polskim doradcą.
Konsultacje są darmowe i niezobowiązujące.

Polska obsługa 01621 856 204
Linia nagłego wypadku 07445992109
email: claims@apjclaims.com

Lub skontaktuj sie anonimowo z APJ claims na czacie przez strone www.apjclaims.com

Komentarze

Popularne posty